News

Naprawa silnika czy wymiana?

Wymiana silnika wiąże się z koniecznością poniesienia niemałych kosztów. W przypadku poważnego uszkodzenia naprawa może być wręcz nieopłacalna. Oczywiście w niektórych sytuacjach wystarczająca jest regeneracja jednostki napędowej. Każdy przypadek trzeba jednak traktować indywidualnie. Czasem jedyną słuszną poradą byłoby sprzedanie samochodu. Niestety poważna awaria silnika wiąże się z dużymi wydatkami.

Kiedy warto naprawiać silnik?

W niektórych sytuacjach naprawa silników yanmar jest wręcz nieopłacalna. Lepiej dokonać wymiany. Doświadczony mechanik oceni rzeczywisty stan silnika, oszacuje także koszty naprawy. Istotny jest rozmiar powstałego uszkodzenia. Jeżeli doszło tylko do zerwania paska rozrządu, to remont silnika jednostki napędowej będzie dobrym wyborem. Konieczne stanie się kupienie nowych zaworów i zregenerowanie głowicy. Jeżeli doszło do utracenia kompresji w wyniku pracy silnika na LPG, to w wielu przypadkach opłacalne będzie dokonanie naprawy. W przypadku przepalenia uszczelki pod głowicą, co objawia się dymieniem i utratą osiągów, prace naprawcze nie powinny wiązać się z wysokimi kosztami. Naprawa opłaca się jednak wyłącznie w przypadku silnika, który nie jest mocno zużyty.

W jakich przypadkach wymienić silnik?

Naprawa silników yanmar nie zawsze będzie opłacalnym rozwiązaniem. W przypadku niektórych awarii najlepszym pomysłem jest dokonanie wymiany jednostki napędowej. Przykładem będzie zatarcie silnika. W takiej sytuacji uszkodzone mogą zostać wszystkie elementy, które współpracują z jednostką napędową. Nie ma wobec tego sensu myśleć o naprawie. Pozostaje wymienić cały silnik. Przy intensywnym zużyciu oleju również warto pomyśleć o wymianie. Jeżeli doszło do uszkodzenia mechanicznego silnika, to zwykle nie ma już czego naprawiać. Przy zbyt dużej liczbie zniszczonych elementów pozostaje poszukać nowego silnika lub używanego.

Podsumowanie

Podsumowując, naprawa silników yanmar jest wskazana w następujących sytuacjach:

– Zerwanie paska rozrządu,
– Utrudnienie kompresji na skutek działania na LPG,
– Przepalenie uszczelki znajdującej się pod głowicą.